► Hoe geef ik mijn meterstand door?
Bekijk hieronder de hulpvideo of neem de instructiekaart erbij.
► Mijn meterstand wijkt sterk af. Wat kan ik doen?
Controleer of u de juiste meter heeft opgenomen. De watermeter is een kleine ronde meter met een dekseltje erop. U dient de eerste 5 witte cijfers in het zwarte deel door te geven. Er kan natuurlijk ook een lekkage zijn. Dit kunt u zien als u op de meter kijkt en het radartje draait door terwijl geen water verbruikt wordt.
► Mijn meter is verwisseld en nu is er een lekkage?
Vaak is sprake van condens (druppels water/vocht) op de watermeter/leiding. Het kan zijn dat u dit 2 tot 3 keer moet wegvegen. Als het probleem niet verholpen is na enkele uren dan kan sprake zijn van een lekkage. Bekijk de instructievideo hieronder om te bepalen welke situatie van toepassing is en welke stappen u kan ondernemen.
Informatie en tips bij storingen thuis Information and tips for problems at home
► Waar vind ik het opnamenummer?
Het opnamenummer vindt u in de brief of e-mail die u heeft gekregen om de jaarlijkse watermeterstand door te geven.
► Belt WML voor het doorgeven van de watermeterstand?
Binnen uw opnamemaand van vier weken heeft u de tijd om de meterstand (online) aan ons door te geven. Geeft u géén meterstand door na de eerste en na de tweede herinnering? Dan wordt u door WML via een voicebericht/de opnametelefoon gebeld. Wij bellen met telefoonnummer 043 309 0888. Of u ontvangt een sms-bericht. Het voicebericht is een vooraf ingesproken bericht dat soms tot verwarring kan leiden. WML benadert u om alsnog de meterstand door te geven. Dit kan ook in het weekend voorkomen. Aan de hand van uw meterstand wordt uw termijnbedrag bepaald. Daarom is het belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. Zo voorkomt u een schatting van de meterstand. Bij een schatting rekenen wij een onjuist verbruik af.
► Komt WML aan de deur voor het opnemen van de watermeterstand?
Monteurs van WML voeren inderdaad af en toe een steekproef uit. Dit gebeurt willekeurig. Het wil daarom niets zeggen als u een bezoek van onze monteur heeft gehad. We doen dit onder andere om te controleren of onze watermeters nog correct werken. Was u niet thuis en heeft u een kaart in de bus gehad? Dan kunt u bellen met onze klantenservice om de jaarlijkse meterstand aan ons door te geven: 043 309 09 09. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 8.00-17.00 uur.
Niet gevonden wat u zoekt of liever persoonlijk contact?
U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.