U heeft te maken met schade. Wat vervelend dat u overlast heeft gehad. WML ondersteunt u hier graag bij.
► Waar kunt u WML aansprakelijk voor stellen?
U kunt ons aansprakelijk stellen voor:
► Waar kunt u WML niet aansprakelijk voor stellen?
U kunt ons niet aansprakelijk stellen voor:
Uw claim wordt door ons in behandeling genomen en beoordeeld. WML is niet altijd aansprakelijk voor de schade. In dat geval wordt uw claim afgewezen. Soms is WML maar deels aansprakelijk of wordt maar een deel van de schade vergoed. Voor meer informatie zie artikel 19 van onze algemene voorwaarden.
► Heeft u de schade al gemeld bij uw eigen verzekering?
Wij raden u aan om de schade te melden bij uw eigen verzekering. Uw eigen verzekering keert meestal uit naar nieuwwaarde. WML keert uit naar dagwaarde.
► Wijst uw verzekering de claim af of is er een eigen risicobedrag?
Meld dit schriftelijk of via e-mail schades@wml.nl aan ons met de afwijzing/eigen risico bepaling van uw verzekering. Zonder de afwijzing van uw verzekering kunnen wij uw claim niet in behandeling nemen. Uw claim moet binnen 4 weken na het ontstaan bij ons zijn ingediend. U kunt de schadefoto’s, (herstel)offertes/facturen toevoegen aan het formulier. Beschadigd materiaal moet u voorlopig bewaren. Binnen 8 werkdagen na ontvangst van het formulier nemen wij contact met u op.
► Heeft u schade veroorzaakt aan onze installatie?
Meld dit zo snel mogelijk aan ons via het telefoonnummer 043-3090909.
► Hoe kan ik graafschades voorkomen?
De overheid heeft regels om graafwerkzaamheden uit te voeren. De regels zijn er om schade aan ondergrondse leidingen te voorkomen.
Rijksoverheid graafwerkzaamheden
► Wat moet ik doen als er toch schade ontstaat?
Onderneem de volgende stappen:
Niet gevonden wat u zoekt of liever persoonlijk contact?
U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.