Verhuizen, (ver)bouwen of slopen? Dan heeft u wellicht een nieuwe, tijdelijke of geen wateraansluiting meer nodig. Mijnaansluiting.nl biedt de mogelijkheid aansluitingen, waaronder die met betrekking tot water, eenvoudig aan te vragen, te laten wijzigen of verwijderen. In een paar eenvoudige stappen is dat geregeld. Ook aan- of afsluitingen voor bijvoorbeeld gas en elektriciteit, warmte en media & communicatie, zoals televisie, internet en telefoon, kan op deze manier worden gedaan. Zo heeft u direct alles in één keer aangevraagd.
Zakelijke aanvragen
Ook zakelijke aanvragen voor het (tijdelijk) aan- of afsluiten van de wateraansluiting of het wijzigen van de huidige wateraansluiting verloopt via dit portaal. Het dient als één centrale ingang voor alle aanvragen met betrekking tot aansluitingen. Vanuit mijnaansluiting.nl worden deze doorgestuurd naar de juiste partijen. Die dragen vervolgens zorg voor de verdere uitvoering. WML verzorgt alle aanvragen die betrekking hebben op de Limburgse wateraansluitingen.
Tarieven
Aan uw aanvraag voor het aan- of afsluiten van het water zijn kosten verbonden. Bekijk de tarieven hier (bij Aanvullende producten en diensten).
Specificatie meterkast
Bent u een nieuwe woning aan het bouwen of de meterkast aan het aanpassen? Bekijk dan eens de animatie 'richtlijnen voor de meterkast' (op basis van Aanleg en meterkast voorwaarden NEN2768).
Specificatie meterput
Wilt u een wateraansluiting aanvragen die in een (tijdelijke) meterput moet komen? Houdt u zich dan aan de afmetingen uit deze specificatie.
Niet gevonden wat u zoekt of liever persoonlijk contact?
U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.